Pelerini și călători. Cum s-a dezvoltat afacerea hotelieră?
Odată cu apariția dorinței oamenilor de a călători, au apărut și primele hoteluri. Era afacerilor hoteliere a început cu hanuri, taverne și hanuri. În fiecare epocă, acestea și-au îndeplinit principalele cerințe – să ofere oaspeților posibilitatea de a rămâne peste noapte.
Hoteluri din cele mai vechi timpuri până în zilele noastre
Fotografie historyandarchaeologyonline.com
Primele hanuri au apărut în urmă cu aproximativ două mii de ani și, la fel ca multe lucruri pe care le folosim acum, își au originea în Grecia Antică și Roma Antică.
Tavernele și hospite-urile care au apărut acolo au fost precursorii hotelurilor moderne. Comercianți, artiști și menestreli ambulanți, pelerini se cazau în astfel de locuri. Cei mai mulți dintre ei erau călători.
Hotelurile au arătat mult timp astfel: o clădire cu două etaje, cu un loc pentru a lăsa caii și alte animale. La parter se afla o cameră spațioasă în care oamenii se puteau relaxa și socializa, iar la parter erau camere de zi pentru cei care stăteau în hotel.
Hotelurile din acea vreme serveau ca un fel de centru al vieții culturale, aici se putea socializa, se putea afla despre evenimentele curente, se putea bea ceva. În astfel de unități, precum tavernele, s-au născut luptele de cocoși, aici se jucau darts.
În Evul Mediu, hanurile erau cel mai adesea construite lângă biserici. În acest fel, oficialii bisericii au încercat să adăpostească pelerinii. Dar, în 1530, regele a interzis tuturor călătorilor să fie cazați în biserici, astfel încât a devenit necesar să se reînvie hanurile private. Este demn de remarcat faptul că în Anglia existau următoarele cerințe pentru hanuri – amabilitate, mâncare abundentă, confortul oaspeților, atmosferă plăcută.
Dar forma modernă a hotelurilor nu a dobândit deloc pe pământurile din Eurasia, ci în Statele Unite. Cercetătorii cred că acest lucru s-a întâmplat pe la mijlocul secolului al XIX-lea, când au început să închirieze nu doar camere, ci camere cu drepturi depline, cu facilități sub forma unei toalete separate.
Categorii de stele
Fotografie freepik.com
Afacerile hoteliere s-au dezvoltat rapid, acum există zeci de lanțuri hoteliere, care, trebuie să recunoaștem, pot fi considerate întreprinderi de cel mai înalt nivel. Hoteluri precum Marriott, Hilton, Best Western conduc lista celor mai mari hoteluri.
Modul în care sunt clasificate hotelurile este o altă informație foarte curioasă. Astfel, categorizarea, care își are originea în Marea Britanie, a devenit un fel de reper.
Un hotel de o stea este un hotel cu un set mic de servicii, de cele mai multe ori acestea fiind situate undeva la periferia orașului. Două stele revin acelor hoteluri care sunt puțin mai mari și au propriile baruri și restaurante.
Hotelurile de trei stele îndeplinesc deja principalele cerințe de serviciu, numărul de servicii se extinde, dar ceea ce rămâne neschimbat este că un astfel de hotel trebuie să aibă un bar și un restaurant.
Hotelurile de patru stele sunt considerate a fi hoteluri de primă clasă, unde oaspeții sunt pur și simplu obligați să organizeze confort și servicii de cea mai înaltă calitate. De cele mai multe ori, astfel de hoteluri au deja restaurante cu bucătării din diferite națiuni.
Hotelurile de cinci stele sunt cele care au nu numai restaurante și baruri, ci și centre spa și centre sportive. În astfel de hoteluri, cazarea este foarte scumpă, dar și setul de servicii este semnificativ diferit de cele care merită mai puține stele. În funcție de hotel, oaspeților li se pot oferi o varietate de servicii, până la o toaletă de aur și un majordom personal.